znowu podwójny user: barciob i barciob83
Czy ktoś odpręża TDI-ki?
Zwiń
X
-
Czy ktoś odpręża TDI-ki?
Czy przy okazji podnoszenia ciśnienia doładowania ktoś odpręża TDI-ki na przykład przez założenie grubszej uszczelki? Jeżweli 110 KM i 90 KM to (poza osprzętem) te same silniki to czy mają różnej grubości uszczelki pod głowicą?
Pytam się, bo ostatnio robiłem remoncik w swoim AGR-rze i w planach wiosennych miałbym jakąś większą turbinkę. Czy trzeba było zakłądać grubszą uszczelkę czy olać to? Teraz silnik ma ok 115 KM (dzieki nieocenionemu Torze), a chciałbym zrobić tak pod 130 KM (dużo więcej to raczej nie). Z góry dziękuję za informacje.
-
-
Re: Czy ktoś odpręża TDI-ki?
TDI to nie bęzyna. Nie można się w ten sposób bawić, bo go nie zapalisz na zimno.Zamieszczone przez motorsportCzy przy okazji podnoszenia ciśnienia doładowania ktoś odpręża TDI-ki na przykład przez założenie grubszej uszczelki?....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
No ja rozumiem, ale zauważ, że wszytskie te małę dieselki z mocnym doładowaniem mają znacznie niższy spręż niż te słabsze. Np.
1.3 Multijet 70 KM 18,1:1 a 85 KM 17,6:1
1.3 D-4D 75 KM - 18,5:1 a 90 KM 17,9:1
Stąd też ludziska narzekają, że się je słabo odpala na zimno (trzeba długo kręcić). Octavka ma 19,5:1. Ale skoro nikt nic nie napisał to sądzę, że jakoś te wszytskie chipowane TDI-ki smigają i żyją.
Komentarz
-
-
Właśnie! Zapytaj swojego tunera ale na mój rozum jest to operacja bez sensu. Moja śmiga z nową turbiną, dużo wyższymi ciśnieniami bez rusznia głowicy i śmiga jak zła :diabelski_usmiechZamieszczone przez motorsport.... Ale skoro nikt nic nie napisał to sądzę, że jakoś te wszytskie chipowane TDI-ki smigają i żyją.
[ Dodano: Czw 23 Lis, 06 14:09 ]
Z tego co wiem na seryjnych wtryskach nie uzyskach więcej niż masz...Zamieszczone przez motorsport....a chciałbym zrobić tak pod 130 KM (dużo więcej to raczej nie). Z góry dziękuję za informacje.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Najpierw bedzie musiał wywalic obecne turbo i przerobic na system podcisnieniowy by zapodac sprezarke z geometria łopatek potem wtryski i juz ma 140 KM.Zamieszczone przez MasmoZ tego co wiem na seryjnych wtryskach nie uzyskach więcej niż masz...
Podnoszac moc o prawie 100% nic nie robi sie z głowica przykładem moze byc A3 AHF 110KM Darka i ostateczna moc 215 KM do wyboru na zime 170 KM i auto zrobiło juz ponad 50 tkmZamieszczone przez motorsportStąd też ludziska narzekają, że się je słabo odpala na zimno (trzeba długo kręcić). Octavka ma 19,5:1. Ale skoro nikt nic nie napisał to sądzę, że jakoś te wszytskie chipowane TDI-ki smigają i żyją.
VP37 maja takie same, PD 130/150 od 2002 takie same.Różnica może być też w samych tłokach-inaczej wyprofilowane denko tłoka.
Komentarz
-
-
Można też na seryjnej dmuchawie +inny IC i zmienionych wtryskach uzyskać 130 i to chyba jest racjonalniejsze.Zamieszczone przez Tonny SNajpierw bedzie musiał wywalic obecne turbo i przerobic na system podcisnieniowy by zapodac sprezarke z geometria łopatek potem wtryski i juz ma 140 KM.Zamieszczone przez MasmoZ tego co wiem na seryjnych wtryskach nie uzyskach więcej niż masz...Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
Komentarz